Logo Waterman Advies BV

Waterman Raad & Daad

De overheid heeft de regelgeving op het gebied van de financiële dienstverlening veranderd. Voorheen werden veel van onze diensten betaald door de bank of verzekeraar. De kosten van onze dienstverlening werden verwerkt in de prijs van de hypotheek of de verzekering. Er is wettelijk bepaald dat dit niet meer mag voor complexe producten. Hierdoor moeten wij deze diensten voortaan rechtstreeks bij u in rekening brengen.

Onderzoek wijst uit dat de drempel naar onze dienstverlening door deze kosten hoger is geworden. Dit is niet wenselijk. Wij vinden dat financieel advies betaalbaar en bereikbaar moet blijven, vooral in deze onzekere tijd.

Wij willen u graag op onze vertrouwde en vooral toegankelijke wijze van dienst blijven. Daarom introduceren wij vanaf 1 januari 2014 Waterman Raad & Daad. Hiermee kunt u bij ons terecht, zonder dat u direct een factuur ontvangt.

Raad & Daad Beheer

Een groot deel van onze werkzaamheden ten aanzien van niet complexe verzekeringen kunnen wij aanbieden op basis van de provisie die wij ontvangen van uw bank of verzekeraar. Wij willen u echter zoveel mogelijk zorgen uit handen nemen en een zo scherp mogelijke premie aanbieden. Om deze diensten te kunnen verlenen hebben wij Waterman Raad & Daad Beheer. Door Raad & Daad Beheer bieden wij u altijd een zo scherp mogelijk premie aan. Wij onderhouden uw pakket zodat u hier geen zorgen over heeft.

Raad & Daad Advies Basis

Wij krijgen dagelijks een grote hoeveelheid financiële vragen over berichten in de media, aflopende contractstermijnen, veranderingen in de persoonlijke situatie en bijvoorbeeld het wel of geen recht hebben op belastingvoordelen.

Met Raad & Daad Advies Basis kunt u deze vragen op elk gewenst moment aan ons stellen. U krijgt duidelijk en snel antwoord en we nemen hiermee de aanwezige onduidelijkheden weg. U mag daarnaast ook vragen aan ons voorleggen over een ergens anders afgesloten hypotheek of verzekering. Hiermee kunt u financiële onrust voorkomen en kunnen wij oplossingen aandragen. Vervolgens spreken we af wat u zelf kunt doen of welke stappen wij kunnen zetten om uw financiële zaken eenvoudig te regelen.

Bij Advies Basis ligt het initiatief bij u. Op het moment dat u de behoefte heeft kunt u altijd en op ieder moment contact met ons opnemen om vragen te stellen. De antwoorden en oplossingen krijgt u van ons; dat geeft rust.

Raad & Daad Advies Plus

Als aanvulling op Advies Basis nemen wij bij Advies Plus het initiatief om eens per twee jaar een afspraak te maken.Tijdens dit gesprek nemen wij al uw verzekeringen en overige financiële producten met u door. Samen met u kijken we of alles nog aansluit bij de regelgeving en uw leefsituatie. Na afloop van het gesprek ontvangt u van ons een financieel adviesrapport. Het rapport wordt geheel op uw situatie afgestemd, het is uniek en persoonlijk.

U krijgt inzage in uw financiële situatie, in welk scenario dan ook. Of het nu uw huidige netto besteedbaar inkomen is, uw netto maandinkomen voor uw nabestaande als u komt te overlijden, uw netto maandinkomen als u met pensioen gaat of het netto maandinkomen als u werkloos of arbeidsongeschikt wordt. Zo weet u precies waar u aan toe bent en samen kunnen we de conclusie trekken of dit voldoende is en wat de mogelijke oplossingen zijn.

Bij Advies Plus ligt het initiatief bij ons. Op het moment dat u er behoefte aan heeft, kunt u natuurlijk op ieder moment contact met ons opnemen om vragen te stellen. Daarnaast weet u exact of uw financiële situatie nog is zoals u het wenst, dat geeft nog meer rust!